Grannstöd och Grannsamverkan i Botkyrka i samarbete med Kerstin Malm, pensionerad erfaren brottsförebyggare och polis från Solna planerar att genomföra en kurs i NOS den 16 november klockan 18.30 till ca 20.30. Kursen är gratis!

Under två timmar, vid ett tillfälle, ger Kerstin en skräddarsydd utbildning om vad som är viktigt att observera då man misstänker brott, hur man tipsar polisen och hur man kan upptäcka förberedelser till bostadsinbrott eller andra brott. Väst till din hund kommer finnas att få i begränsad omfattning!

Inga hundar ska vara med under utbildningen, de lyssnar inte, de skäller bara ut föredragshållaren samt andra hundar.

Anmäl intresse till boka@tryggare-botkyrka.se ange Nos-kurs i ämnesfältet.

Senast den 6 november vill vi ha din anmälan som vi betraktar som bindande. Vid anmälan meddela ditt namn, e-post och telefonnummer.

Kursen genomförs om vi får minst 15 anmälningar. Meddelande om kursens genom­förande eller inte meddelas till dig som anmält dig via e-post eller sms efter den 6 november eller tidigare.

Kursen hålls i Segersjö Folkets Hus, Scheelevägen 41 – 43. Det finns gott om gratis P-platser, Kommunalt åker ni buss 715 från Tumba C till Segersjö.

Har du frågor så maila Jan Karlsson karlssonjan33@gmail.com eller ring 072-251 00 52.

VÄLKOMMEN MED DIN ANMÄLAN

NOS-utbildning